tour

تور لحظه آخری

tour

تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰
امروزه جشنواره ها در موضوع های متنوعی نظیر فیلم، موسیقی، ورزشی، عکاسی، هنری، مجسمه سازی و صدها موضوع دیگر برگزار می گردد، برخی از جشنواره ها از محبوبیت بیشتری در بین گردشگران برخوردار هستند و به طور منظم هر ساله برگزار می گردد، یکی از معروف ترین فستیوال های دنیا، فستیوال برف و یخ چین بوده که در مقالات گذشته به بررسی آن پراخته ایم، در این مقاله قصد داریم یکی دیگر از فستیوال های محبوب در دنیا را معرفی کنیم، این فستیوال که در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می گردد، به عنوان فستیوال روشنایی زمستانی ژاپن شناخته می شود.



فستیوال روشنایی زمستانی ژاپن
کشور ژاپن دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری بوده، همچنین سالانه در نقاط مختلف این کشور فستیوال های متنوعی برگزار می گردد، یکی از فستیوال هایی که  هر ساله در شهر توکیو برگزار می شود، فستیوال روشنایی زمستانی می باشد، در سال های اخیر این فستیوال طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
با کمی توجه در نام این فستیوال خواهید فهمید که در فصل زمستان برگزار شده و در طی برگزاری آن مناطق مختلف شهر توکیو چراغانی می شود، گردشگران تور ژاپن لازم است بدانند که شرکت در این فستیوال یکی از سرگرم کننده ترین تفریحات زمستانی این کشور به حساب می آید، همچنین چراغانی ها منظره ای چشم نواز در شهر خلق کرده و عکاسان بسیاری را به سمت خود می کشاند، جالب توجه است که بازدید از فستیوال روشنایی زمستانی ژاپن رایگان می باشد. تزئینات و چراغانی های این فستیوال در نقاط مختلف شهر با یکدیگر تفاوت هایی داشته که در ادامه به بررسی هر از مناطق توکیو در جریان برگزاری فستیوال روشنایی زمستانی خواهیم پرداخت. 



زمان برگزاری این فستیوال در نقاط مختلف شهر توکیو متفاوت بوده اما به طور کلی از اوایل ماه نوامبر آغاز شده و پس از کریسمس در اواخر فوریه پایان می یابد، همین امر سبب شده است که این فستیوال را به سال نو میلادی نسبت داده و درختان کریسمس را با استفاده از چراغ های LED تزئین کنند.
شهر توکیو در جریان برگزاری فستیوال
همانطور که پیش تر به آن اشاره شد در زمان برگزاری این فستیوال نقاط مختلف شهر توکیو چراغانی شده و درخت های کریسمس را با LED و اشیا دیگر تزئین می کنند، در ادامه به بررسی هر منطقه و زمان برگزاری فستیوال در آن خواهیم پرداخت.



  روپونگی هیلز
روپونگی منطقه ای تجاری در پایتخت ژاپن بوده که در آن فروشگاه ها و هتل های بسیاری وجود دارد، این منطقه در زمان برگزاری فستیوال به یکی از زیبا ترین نقاط شهر تبدیل شده و گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند، معروف ترین قسمت موجود در این منطقه، خیابان کیاکیزاکا بوده که در حدود 400 متر از آن را با 700 هزار چراغ رنگارانگ تزئین می کنند. در امتداد این خیابان برج توکیو نیز مشاهده می شود که سبب زیبایی هرچه بیشتر منطقه روپونگی هیلز شده است.
لازم به ذکر است که در جریان برگزاری فستیوال، نمایش های سنتی بسیاری در این منطقه برگزار می گردد که تماشای آن ها خالی از لطف نیست.
فستیول روشنایی زمستانی در منطقه روپونگی هیلز از 7 نوامبر آغاز و در 25 دستامبر پایان می یابد، گردشگران تور توکیو از ساعت 5 بعد از ظهر تا 11 شب می توانند از این فستیوال بازدید به عمل آورند، در نزدیکی این منطقه ایستگاه مترو C1 و هتل Okura Tokyo قرار گرفته است.





•  برج توکیو
برج توکیو که از منطقه روپونگی هیلز مشاهده می شود، خود یکی از مکان های برگزاری فستیوال روشنایی شب می باشد، همانطور که می دانید این برج نماد شهر توکیو بوده و از محبوبیت بالایی در بین گردشگران برخوردار است. این فستیوار در برج توکیو حال و هوای کریسمس داشته و نظر افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.
درون برج توکیو رصدخانه ای وجود دارد که در واقع مکان اصلی برگزاری این جشن به حساب می آید، پروژکتور های قدرتمند موجود در رصدخانه حکایتی بسیار جالب به نام حکایت شب سفید را شرح می دهند، همچنین در پایین برج درخت هایی با ارتفاع بیش از 10 متر با 100 ها چراغ LED نارنجی رنگ تزئین شده اند.
هر ساله از اول نوامبر تا اواخر فوریه، جشنواره روشنایی زمستانی در برج توکیو برگزار می گردد، زمان بازدید از این فستیوال از ساعت 4 بعد از ظهر تا 11 شب و زمان برگزاری حکایت شب از ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 و 50 دقیقه شب می باشد.
  • ۹۸/۰۲/۲۵
  • ایمان نعمتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی