tour

تور لحظه آخری

tour

تور لحظه آخری

  • ۰
  • ۰

مجسمه مسیح

تندیس مسیح
مجسمه مسیح بر روی قله‌ کوه کورکووادو واقع در شهر ریو قرار گرفته است، شهر ریو را می توان دومین شهر بزرگ برزیل دانست، لازم به ذکر است که ارتفاع این کوه در حدود 700 متر می باشد. این مجسمه توسط مجسمه‌ ساز فرانسوی - لهستانی "پل لنداوسکی" به سبک معماری آرت دکو طراحی و توسط هیتور دا سیلوا کوستا ساخته شده است، مجسمه مسیح را می توان به عنوان بزرگ ترین مجسمه ساخته شده به این سبک معماری دانست. دست راست این مجسمه به سمت جنوب شهر بوده و دست چپ او به سمت شمال قرار گرفته، گردشگران با نگاه به این مجسمه از هر کجای شهر ریو می توانند جهت های جغرافیایی را پیدا کنند. جنس مجسمه مسیح از بتن بوده و روی آن با سنگ صابون (نوعی سنگ نرم) پوشیده شده است. ارتفاع این مجسمه عظیم در حدود 30 متر می باشد، همچنین لازم است بدانید که پایه این مجسمه ارتفاعی در حدود 8 متر دارد. دستان کاملا باز این مجسمه در حدود 28 متر از یکدیگر فاصله دارند، وزن مجسمه مسیح 625 تن اعلام شده است. وجود پارک جنگلی تیجوکا در اطراف مجسمه مسیح، محبوبیت آن را دو چندان کرده است، تعداد بازدید کنندگان این مجسمه هرساله بیش 1 میلیون و 800 هزار نفر می باشد. 



سازندگان تندیس مسیح بر روی نقاط مختلف آن لامپ های بسیاری نصب کرده اند، همین امر سبب شده است که با روشن شدن چراغ ها در شب، منظره ای بسیار زیبا در شهر ریو خلق شود و این مجسمه از تمام نقاط شهر قابل مشاهده باشد.
همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، این مجسمه در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفته است، اصلی ترین دلیل قرار گیری مجسمه مسیح در این لیست را می توان معماری زیبا و اندازه بزرگ آن دانست، به طوری که این مجسمه به عنوان پنجمین تندیس بزرگ در جهان و بزرگ ترین مجسمه مسیح شناخته می شود. تاریخچه ساخت این مجسمه به اوایل قرن 20 میلادی باز می گردد، ساخت مجسمه مسیح 9 سال به طول انجامید و در سال 1931 رونمایی شده است، در ادامه مقاله به بررسی دقیق تر تاریخچه این مجسمه خواهیم پرداخت.



تاریخچه
تاریخچه طراحی و ساخت این مجسمه به سال 1850 میلادی باز می گردد، در آن دوران، پدرو ماریاس که یک کشیش کاتولیک بود، ایده ساخت مجسمه مسیح را در سر داشت، به همین دلیل نزد شاهزاده ایزابل رفت و درخواست بودجه برای ساخت تندیس کرد، وی بیان کرده بود که این مجسمه قرار است به افتخار شاهزاده ایزابل ساخته شود، اما شاهزاده تمایلی به ساخت این مجسمه نداشت.
سال ها گذشت و در سال 1889 با روی کار آمدن جمهوری برزیل، پروژه ساخت مجسمه مسیح از یاد ها رفت، زیرا در این دوران دولت و کلیسا از یکدیگر جدا شده اند.
سرانجام در قرن 20 میلادی پروژه ساخت این مجسمه نظر کاتولیک ها را به خود جلب کرد، در پی آن محفل کاتولیک این شهر تصمیم گرفت به جمع آوری امضا برای تامین بودجه ساخت این مجسمه بپردازد، محفل کاتولیک ها با این کار توانست نظر افراد بسیاری را به پروژه ساخت مجسمه مسیح جلب کند.
  • ۹۸/۰۱/۲۵
  • ایمان نعمتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی